Mindannyian
képességek és fogyatékosságok
keverékei vagyunk:
mindegyikünk képtelen bizonyos dolgokat megcsinálni,
de még több
dolgot igen… Az integrált neveléshez vezető út nehéz
és akadályoktól
sem mentes, de végére érhetünk, ha elég elkötelezett
ember akarja
végigjárni…”
(Wendy Lynas)
Az
integráció lényege, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek
beilleszkednek ép
társaik közé. A mai pedagógiai gyakorlatban sokkal kívánatosabb az
inklúzió
megléte, ahol nemcsak beolvasztják az egyéneket az iskola meglévő
struktúrájába, hanem átgondolják a tanterv megvalósításának szervezeti
kereteit
és megteremtik azokat a feltételeket, amelyekkel a tanulók haladását
biztosítani tudják. (Dr. Illyés Sándor: Gyógypedagógiai alapismeretek.
2000.
ELTE BGGYFK, Budapest)
A
sikeres inklúzió innovációs folyamatában az iskola rugalmasan reagál a
tanuló
speciális igényeire. Ezt az intézmények akkor tudják megvalósítani, ha
megfelelő szakmai támogatásban részesülnek.
A
Radó Tibor Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani
Intézmény
utazó gyógypedagógiai ellátásának fontos feladata a többségi
iskolapedagógusok
munkájának segítése konzultációk, szakmai tanácskozások biztosítása
révén. Az
utazó gyógypedagógusok szükség esetén bekapcsolódnak az intézmények
szakmai
életébe, értekezleteken, nyílt napokon és egyéb rendezvényeken való
részvétellel.
A feladatok megvalósítása érdekében munkatársaink: